Po okresie docierania
Po okresie docierania przeprowadza się obsługi okresowe:
OT-1 po przebiegu 6000 ±200 km,
OT-2 po przebiegu 9000 ±200 km. Następnie przez cały czas eksploatacji cyklicznie:
OT-1 co 3000 +200 km.
OT-2 co 9000 ±2000 km.
Cykliczność obsług pokazano na rysunku 2.1.
Przed wprowadzeniem zmiany obowiązywała również obsługa techniczna OT-3 poczynając od 12 000 km przebiegu, która powtarzała się co 12 000 km, a więc po przebiegach: 24 000, 36 000, 48 000 km itd.
Samochody Warszawa zakupione przed II półroczem 1967 r. powinny być obsługiwane wg nowych zasad obsługi technicznej ze względu na podane argumenty. Oprócz tego stacje obsługi mają opracowane procesy technologiczne pod kątem obowiązujących obecnie zakresów OT. Dla tych użytkowników, którzy nie mają nowych Instrukcji obsługi, podano je w tablilcy 2—1.
Prawidłowo przeprowadzana obsługa techniczna i stała konserwacja samochodu daje gwarancję uzyskania właściwych przebiegów i zmniejsza do minimum groźbę awarii.
Wykonanie obsługi technicznej po okresie docierania można zlecić każdej stacji wykonującej obsługi samochodów. Mogą to być stacje TOS, spółdzielczości, PZMot, warsztaty prywatne, a niektóre proste czynności może wykonać sam użytkownik. Czynności obsługowe można wykonać we własnym zakresie pod warunkiem, że zna się budowę samochodu, ma dostęp do stanowiska kanałowego lub pomostu najazdowego oraz odpowiedni zestaw narzędzi uniwersalnych i przyrządów.
Niezależnie od obsług technicznych w czasie eksploatacji samochodu należy również wykonywać naprawy bieżące, ponieważ części, podzespoły i zespoły ulegają eksploatacyjnemu zużyciu.
Większość napraw jest możliwa do wykonania jedynie w warunkach stacji obsługi, tym niemniej niektóre naprawy bieżące można wykonać we własnym zakresie. Dlatego też w dalszych podrozdziałach omówiono obsługi i naprawy możliwe do wykonania we własnym zakresie.